24 lipca 2015

7 sposobów na ochłodę

W ten wakacyjny dzień wita was Paula!
Po głowie chodziło mi napisanie typowo wakacyjnego posta. Wpadł mi pomysł, aby skleić kilka sposobów na ochłodę w gorące dni. Jest ich kilka, do każdego umieszczone jest krótkie wyjaśnienie (do niektórych również podlinkowane przepisy). Pewnie większość jest wam znana, ale może post zachęci was do ich wykonania w wolnej chwili. Enjoy!


1.Woda z owocami
To bardzo proste i pyszne rozwiązanie. Zamiast kupować wodę smakową, można zrobić ją samemu. Wystarczy wlać wodę mineralną, bądź przygotowaną, która ostygła do dzbanka, szklanki czy słoiczka. Następie wrzucić ulubione owoce - pokrojone i umyte (cytrusy można wyparzyć w gorącej wodzie), dorzucić kostki lodu i gotowe!

2.Lemoniada
Chodzi mi tu o najzwyklejszą, cytrynową lemoniadę. Przepis możecie modyfikować w zależności, czy ktoś woli "mocniejszą", czy słodszą. Można schłodzić, bądź posłużyć się kostkami lodu, wszystkie informacje, co do sposobu przygotowania, znajdziecie tu:
  
źródło zdjęcia

3.Lody własnej roboty 
Zamiast kupować lody w sklepie od czasu do czasu można zrobić je samemu. Może to być fajna alternatywa, np. na spotkania ze znajomymi. Wystarczą do tego foremki (można je znaleźć nawet w marketach), a lody można przygotować z różnych składników i zamrozić:

Owoce: umyte i pokrojone owoce wrzucić do foremek i zalać wodą (jakiś jogurt, czy mus też powinien się spokojnie ściąć), drugą opcją jest ich zmiksowanie / Serki: to coś w stylu lodów z serków danio, które robiło się za dzieciaka, wystarczy jakiś patyczek wsadzić w opakowanie, albo przełożyć do foremki / Nutella: to dla tych, którzy uwielbiają słodkości, wystarczy przełożyć czekoladę do foremek.
4.Smoothie z lodem
Smoothie są teraz bardzo popularne i skradły serca wielu osobom. Wystarczy zmiksować swoje ulubione owoce lub warzywa z mlekiem, jogurtem, czy wodą. Moim ulubionym jest truskawkowe. Dla ochłody do miksera wystarczy wrzucić kilka kostek lodu i całość zmiksować.
5.Kawa mrożona
Jeśli ktoś lubi napić się kawy, może spróbować jej orzeźwiającej wersji. Można urozmaicić ją różnymi dodatkami: lodami, bitą śmietaną, posypką, czy kostkami lodu. Jest naprawdę wiele opcji, przepis oraz informacje, z czym najlepiej ją podać, znajdziecie tutaj:


6.Kostki lodu
Owoce: wystarczy w foremkę na kostki lodu wstawić ulubione owoce, zalać wodą i zamrozić, można dodać je do wody, czy ulubionego soku / Cola: szybko sposób na jej schłodzenie to po prostu wrzucenie kostek coli, zamrożonych w foremkach do lodu / Kawa: swoją ulubioną i ostudzoną kawę nalać do foremek, aby potem szybko ją schłodzić, bądź użyć do kawy mrożonej.

7.Woda termalna
Poprzednie propozycje były z trochę innej kategorii, jednak woda termalna jest równie dobrym sposobem na ochłodę, kiedy nie mamy możliwości zwykłego przemycia twarzy, skóra jest podrażniona, bądź właśnie dokonałyśmy demakijażu. Wystarczy rozpylić jej cienką warstwę i po około 3 min. osuszyć skórę chusteczką. Więcej o zastosowaniu i używaniu wody termalnej przeczytacie TUTAJ.

To dobrnęliśmy do końca kochani! Wiem, że nie zawsze pogoda sprzyja, ale ostatnio się trochę rozpogodziło, więc może warto przy okazji skorzystać z jakiejś powyższych propozycji? Zdjęcia pochodzą z internetu, źródło oczywiście podlinkowane, jeszcze nie doszłam do takiej wprawy, ale w przyszłości postaram się wstawiać również te własnego autorstwa.

Skorzystaliście z którejś opcji? 
A może dopiero to zrobicie? :)

33 komentarze:

  1. Uwielbiam lemoniadę, mrożoną kawę, domowe lody i wodę z owocami! W sumie to z tego zestawienia nie miałam do czynienia tylko z wodą termalną. W takie upalne dni jak dzisiejszy na pewno byłaby wybawieniem, muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio bardzo polubiłam kawę mrożoną. Z pewnością skorzystam z przepisu na jej przygotowanie :)

    Pozdrawiam,
    INNA MYŚL

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystkie te sposoby praktycznie wypróbowałam i są bardzo dobre :) Obecnie bardzo smakuje mi schłodzone kakao :)
    http://przygody-mileny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. ostatnio robiłam lemoniadę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja ostatnio cały czas piję wodę z cytryną/miętą/miodem + kostki lodu. A wcześniej, gdy sezon na truskawki rozkwitał to cały czas koktajl truskawkowy, taki z zimnym mlekiem :).
    Bardzo fajne propozycje podałaś.
    Pozdrawiam, Ruciakowa.
    ruciakowa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. W końcu muszę zrobić lemoniadę. Obserwujemy?

    http://odbicie-lustra.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. świetne propozycje!
    smoothie najlepsze ♥
    pozdrawiam!

    http://ilona8922.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. ja uwielbiam kawę mrożoną na ochłodzenie się :D
    nutellaax.blogspot.com [KLIK]

    OdpowiedzUsuń
  9. ja póki co tylko z wody z miętą i cytrusami. ale... zapisuje sobie wasze propozycję i będę je wypróbowywać podczas upałów, dzięki! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Woda z owocai... Mniam! Chyba nie ma nic lepszego na ciepłe dni niż lemoniada i lody.

    Serdecznie zapraszam do mnie: http://world-of-sandra-anna.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  11. They look delicious<3 thanks for sharing:) I am in love with your blog. Do you want to support each other's blog by following each other?:) Please let me know if you do so I can follow you right back x

    kisses

    http://www.theclosetelf.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam kawę mrożoną :)
    paulan-official-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetne pomysły! Ja w upały najczęściej używam wody termalnej, a do picia zawsze robię sobie wodę z owocami ;)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie: crazylife-by-marta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam kawę mrożoną ! Pomysł na lody domowej roboty jest świetny ! *-*

    Zapraszam do mnie :*

    http://adtadtadta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Lemoniada to dar z nieba :)

    naczytane.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Jak tak oglądałam te zdjęcia, to poczułam, że mamy wakacje :D Uwielbiam tego rodzaju sposoby na ochłodzenie. Mrożona kawa to coś, co piję już od kilku lat w każde wakacje ;)
    http://sweet-crocodile.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam mrożoną kawę :)

    porcelain-butterflies.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Z reguły nie lubię kawy, ale taka mrożona na lato to coś wspaniałego <3 Osobiście kocham wody smakowe, ale takie przygotowane samemu, w cieplejsze dni roku szkolnego biorę ją do szkoły i tak cudownie orzeźwia. Nic tylko pić :D

    http://sometimes-my.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetne sposoby :)
    PS Kiedy przysłałybyście mi tekst do akcji? Dzisiaj o 12 minął termin, a do wieczora muszę go wstawić, bo na jutro mam już zaplanowaną kolejną blogerkę :(
    http://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przepraszam najmocniej! byłam zapewniona, że tekst zostanie wysłany... ale już sama wysłałam wiadomość! dziękuję, że dałaś znać :)

      Usuń
  20. Bardzo fajne propozycje podałaś. :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Każdy bawił się w robienie lodów z Danonków, kiedy to było, ech :P

    OdpowiedzUsuń
  22. Sposoby 1-6 to same pyszności:) Uwielbiam mrożoną kawę:)
    x-the-second-half-of-life-x.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Świetne pomysły na ochłodę :)
    Muszę sobie zrobić takie lody
    Obserwujemy? Jeśli tak zacznij i napisz u mnie :*
    Czy mogłabyś poklikać u mnie w linki i baner z LUCLUC?
    Zapraszam do mnie i zachęcam do komentowania :*
    http://infinityyoung01.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Dzięki za komentarz ;)
    Kawa mrożona + lody = <3<3<3

    http://mademoisellejuliet.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Uwielbiam lemoniadę, kawę mrożoną, lody <3 Pięknie to wygląda na zdjęciach :)

    Nowy post na moim blogu, zapraszam serdecznie! (klik)

    OdpowiedzUsuń
  26. Świetny post, muszę sobie sprawić wodę termalną ;D
    claudia-ss.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. super post :) obserwuje i licze na to samo :) mysterious-natalia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń